KATEHETSKI URED
VARAŽDINSKE BISKUPIJE


Zagrebačka 3
42000 Varaždin
Tel: 042/314-150
Mob: 099/490-7554
E-mail: katehetski@biskupija-varazdinska.hr

Radno vrijeme:
Ponedjeljkom: 7 - 14 sati
Utorkom: 7 - 14 sati
Četvrtkom: 7 - 13 sati
(pauza: 10:30 - 11:00)

Održano ŽSV Koprivničko-križevačke županije

Održano ŽSV Koprivničko-križevačke županije

U Rasinji je održano Županijsko stručno vijeće vjeroučitelja u osnovnim školama koprivničkog dijela Koprivničko-križevačke županije

Rasinja, 10. ožujka 2011.

ZAPISNIK

sa drugog Županijskog stručnog vijeća vjeroučitelja osnovih škola Varaždinske biskupije, Koprivničko-križevačke županije u šk.god. 2010./2011. održanog 8.ožujka 2011. godine u Oš Andrije Palmovića, Rasinja.

Dnevni red:
1. „Suvremene metode poučavanja u nastavi vjeronauka- dramske metode (2. modul); predavačice: Nataša Roginek, vjeroučiteljica mentor i Silvija Čavlek, vjeroučiteljica voditeljica ŽSV
- predavanje
- nastup dramske skupine sa igrokazom „Tri praščića“
- pedagoška radionica
2. Primjeri dobre prakse, vjeroučiteljice Kristina Klekar, Ljiljana Boltižar i vjeroučitelj Robert ščuka
3. „Društveno humanistički projekti, radionice ili aktivnosti utemeljene u odgojno-obrazovnim postignućima nastave vjeronauka“
4. Razno


Nakon uvodnog pozdrava voditeljice vijeća, molitveni početak predvodila je Mihaela Petersdorfer moleći molitvu za obitelj kao pripremu za dolazak pape Benedikta XVI. Voditeljica vijeća predstavila je nove članove vijeća: Ivanu Korčanin i Stjepana Ratajeca koji su se i osobno predstavili ostalim vjeroučiteljima. Uz njih novi članovi su i Marija šokec i Josip Ferlindeš.

U radu vijeću sudjelovalo je 35 vjeroučitelja od ukupno 50. Prijavljenih je bilo 38, od toga troje spriječeno zbog bolesti. Od ukupnog broja 3 vjeroučiteljice su na porodiljnom, 2 vjeroučiteljice na bolovanju, 2 vjeroučitelja spriječeno obavezama u školi, i 8 svećenika koji ne dolaze na ŽSV-a.

Ad1.) Tema stručnog vijeća bila je „Suvremene metode poučavanja u nastavi vjeronauka –dramske metode , 2. modul“ koje je održala vjeroučiteljica Nataša Roginek.
Na početku je odabrala četvero vjeroučitelja, koji su dobili zadatak da se prezentiraju uz pomoć ruže. Nakon toga je donijela dijamant i povezala ga sa donošenjem Radosne vijesti, sa porukom da na koji god način odaberemo prezentaciju dijamanta on će uvijek ostati dijamant. Time je započela uvod u suvremene metoda poučavanja u nastavi vjeronauka. Slijedila je diskusija između predavača i vjeroučitelja o donošenju Radosne vijesti. Predavačica je povezala, da ljudi promatraju i ružu i onoga koji donosi ružu (Radosnu vijest). Stoga svatko na svoj poseban način treba prenijeti i donijeti Radosnu vijest. Napomenula je da metoda mora biti prilagođena cilju, sadržaju, vjeroučeniku, vjeroučitelju te situaciji. Predavačica je podijelila nastavne metode na: verbalne, audiovizualne, te ostale metode.
Predavačica je uz pomoć prezentacije podsjetila na neke suvremene metode u nastavi vjeronauka.
Nakon uvoda predavačica je napomenula da će danas govoriti o dramskim metodama. Različite dramske igre i tehnike mogu pomoći u vjeronaučnoj nastavi. Svrha dramskog odgoja je odgajanje djeteta za život, pripremanje djeteta za susret s realnošću. Ali bez pretjerivanja u dramskim igrama. Preko njih dijete može izraziti što misli, može reći što želi, može doći do izražaja, surađuje s drugima. Dramski odgoj je oblik učenja kroz dramsku igru, te nije isto što i dramska umjetnost-aktivnost usmjerena na stvaranje kazališne predstave. U dramskoj igri ostvaruju se obrazovni, funkcionalni, pa i odgojni zadaci. Ova tehnika otvara mogućnost korelacije. Naravno ova metoda sadrži probleme, pa je predavačica navela i neke probleme:
- bojazan da će se „izgubiti“ sat
- bojazan od „vesele gužve“ kakva vlada u igri
- kako naučiti dramsku metodu
Postoje tri nivoa igara: dramska igra, dramske vježbe i dramske tehnike.
Predavačica Nataša Roginek objašnjava dramski oblik: „improvizacija ili stvaranje u hodu“
Predavačica napominje da vjeroučitelj treba imati visoka očekivanja, ali naravno treba biti spreman i mnogo dati. U dramskim igrama može se lako pronaći i otkriti talentirano dijete, ali svako dijete treba pozorno promatrati, treba biti u trendu s njihovim interesima, treba u njima pobuditi povjerenje.
Dramska igra u nastavi vjeronauka može se upotrijebiti u tri razine:
- doslovno kao igru
- kao poveznicu sa sadržajima vjeronauka
- kao tehniku
Predavanje je bilo prepuno primjera iz iskustva predavačice, vrlo zanimljivo, uz diskusiju i razgovor sudionika-vjeroučitelja, koji su se vrlo rado s vlastitim primjerima iz iskustva uključivali u predavanje.

Nakon predavanja vjeroučiteljice N. Roginek i S. Čavlek uz članove svoje dramske skupine (učenike 5. razreda) pripremile su, a učenici su uprizorili priču „Tri praščića“. Ovaj igrokaz je od strane županijskog povjerenstva predložen za državni LIDRANO.
Uslijedila je pedagoška radionica u kojoj su vjeroučiteljice Roginek i Čavlek vjeroučitelje vodile kroz nekoliko dramskih igara: Frankestein, spori čovjek, životinje u Beču, rasplesane trojke, improvizaciju, tunel savjesti, uskakanje u ulogu, glazba pokreće tijelo, i dramske vježbe improvizacije ili stvaranje u hodu. Za svaku dramsku igru ponudile su konkretan primjer kako i gdje se mogu primjeniti u nastavi vjeronauka. Radionica je bila zabavna, vrlo kreativna i nadasve motivirajuća da se naučeo i doživljeno primjeni u praksi.

Ad 2.) Primjere dobre prakse prezentirali su sljedeći vjeroučitelji: Kristina Klekar nastavnu jedinicu za 1. razred, tema „Isus oprašta“, ključni pojmovi: radost i žalost; Ljiljana Boltižar nastavnu jedinicu za 2. razred, tema „ Svijet je čudesan i tajnovit“, ključni pojmovi: briga za prirodu i okoliš i pouzdanje; Robert ščuka nastavnu jedinicu za 2. razred, tema „Novi zavjet pripovijeda o Isusovom životu“, ključni pojmovi: Isusov život, djela apostolska. Sve nastavne jedinice su sa stručnih ispita.

Ad 3.)Voditeljica vijeća Anita Bakovljanec napomenula je da je ova godina godina volontera. Predstavila je obrazac tablice o društveno-humanističkim projektima, radionicama i aktivnostima utemeljenim u odgojno-obrazovnim postignućima nastave vjeronauka, koji se već nalazi na našoj web stranici i pojasnila ciljeve i razloge ove ankete. Vjeroučitelji trebaju u roku od pet dana tablicu popunjenu u elektronskom obliku poslati na e-mail voditeljici vijeća.

Ad 4.) Vodteljica je podsjetila prisutne da pošalju svoje pripreme sa stručnih ispita u Ured i prijave se na duhovne vježbe, ako to još nisu učinili. Najavila je treće ŽSV koje će biti realizirano kroz terensku nastavu u Sisak 7.svibnja.2011. godine.
Desetak vjeroučitelja izrazilo je nemogućnost sudjelovanja na terenskoj nastavi radi održavanja priprema za krizmu ili prve pričesti u župi, te su predložili ŽSV organizirati ranije u travnju. Voditeljica je zahvalila svima na razumijevanju zbog odgode vijeća sa 1.3.na 8.3. radi sahrane sina naših vjeroučitelja. Izrazila je žaljenje zbog malog broja vjeroučitelja koji su se odazvali na sprovod ili izrazili sućut na našim web stranicama.
Rad stručnog vijeća trajao je 5 sati, a završen je molitvom.

Voditeljica vijeća:
Anita Bakovljanec



Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika