Stručni skup o vjerskom odgoju i obrazovanju Roma
Katehetski ured Varaždinske biskupije u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje organizirali su 7. siječnja 2013. godine specijalizirani stručni skup pod nazivom Interkulturalni odgoj i obrazovanje kroz prizmu vjerskog odgoja: problem i perspektiva (Romska nacionalna manjina).
Skup je okupio vjeroučitelje s područja Varaždinske biskupije koji rade s romskom djecom s temeljnim ciljem kako bi se, po prvi puta u Hrvatskoj, otvorila javna stručna diskusija o specifičnim izazovima i perspektivama vjerske odgojno-obrazovne prakse koja se nazire u radu s romskom djecom.
OŠ Petrijanec, kao domaćin Skupa, ugostila je 33 vjeroučitelja koji su kroz cjelodnevni rad, uz aktualna predavanja i prikaz primjera dobre suradnje izmjenjivali iskustva i u radionicama. Posebnom radošću i vedrinom sjajili su vjeroučenici Romi OŠ Petrijanec, koji su svojim recitacijama, pjesmom i molitvama uzveličali početak susreta. U prvom dijelu Skupa predavači su izložili svoja promišljanja kroz sljedeće teme: Perspektive interkulturalnog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj (prof.dr.sc. Neven Hrvatić – Filozofski fakultet u Zagrebu), Interkulturalna kompetencija učitelja u školama s romskom djecom (mr.sc. Goran Lapat, Hrvoje Šlezak – Učiteljski fakultet u Čakovcu, OŠ Kuršanec), Odnos stručnog suradnika i vjeroučitelja u interkulturalnom odgoju i obrazovanju (Nikola Vuković – prof. pedagogije, OŠ Đurđevac), Vjeroučiteljska perspektiva u radu s romskom djecom (Kristina Čačić, dipl. kateheta, OŠ Petrijanec). U drugom dijelu bili su predstavljeni primjeri dobre suradnje između vjeroučitelja i učitelja razredne i predmetne nastave te romskog pomagača u interkulturalnom odgoju i obrazovanju. Svoja iskustva u tom dijelu predstavili su Marija Vidaček i Martina Škrinjar (OŠ Petrijanec) te Dušan Ignac (OŠ Macinec). Nakon aktualnog predavačkog dijela uslijedile su radionice u kojima se odvijala izmjena profesionalnih iskustava te osnaživanje vjerske odgojno-obrazovne prakse vjeroučitelja.
Skup je ponudio vjeroučiteljima upoznavanje sa znanstveno-stručnim elementima interkulturalnog odgoja i obrazovanja, prijenos profesionalnih iskustava, koja su vjeroučitelji stekli kroz odgojno-obrazovni rad s romskom djecom, te osnaživanje profesionalne razine vjerske prakse koja doprinosi boljem razumijevanju i prihvaćanju romske nacionalne manjine kroz prizmu vjerskog odgoja. Vjeroučitelji su u vrednovanju Skupa izrazili nadu kako će ovakav oblik stručnog usavršavanja, s obzirom na tematiku, biti upriličen i u sljedećim školskim godinama jer naša braća i sestre Romi zaslužuju kvalitetniji pastoralni pristup u svim segmentima vjerskog odgoja.
Kristina Čačić